Upprepande av kriterier, borderline

Tänkte åter igen ta upp de olika kriterierna för att bli diagnoserad med Borderline eller IPS (emotionell instabil personlighetsstörning). SVT har i inslaget i Aktuellt torsdagen den 15 juli 2010 belyst dessa och formulerat dem otroligt bra enligt mig. De har valt att fokusera på de fem som måste uppfyllas för att få diagnosen, av nio totalt.

Extrem känslighet för separation
Svartvitt tänkande
Impulsivt beteende
Skadar sig själv
Stor aggresivitet och ilska

http://svtplay.se/t/102534/aktuellt

Genom deras omformulering av dessa kriterier kunde många av mina nära förstå varför just jag har IPS, vilket var till lättnad för mig efter dessa nu sju månader av kämpande i DBT för min del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0